Unngå svindel og bedrageri i din virksomhet
1. jul 2021
Lesetid: 1 min
Direktør- og fakturabedrageri utgjør en betydelig risiko for norsk næringsliv.
De kriminelle blir stadig mer avanserte i sine angrep, og bruker en kombinasjon av metoder, for eksempel, datainnbrudd, sosial manipulasjon og moderne teknologi, for å nå sine mål.
Dette kan ramme alle, uansett om man er en stor eller liten virksomhet. I ferieperioder er vi kanskje spesielt utsatt. Av erfaring vet vi at ferietid også er høysesong for bedragerier fordi virksomheter i denne perioden kan ha redusert bemanningen, sommervikarer, eller andre endringer som avviker fra det normale. Dette vet de kriminelle å utnytte.
Vi anbefaler at du bruker litt tid på denne gode veilederen fra Politiet, Telenor og DNB. Her finnes gode råd og tips for hvordan unngå bedrageri mot din virksomhet.
Oppdatert: 1. jul 2021
Publisert: 29. jun 2021
Unngå bedrageri og svindel
Last ned